Верховна Рада позбавила авіакомпанії пільг на ввезення регіональних літаків

Залишити коментар

Депутати Верховної Ради підтримали проект закону №3458-д "Про внесення змін до Митного кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо підтримки літакобудівної галузі", яким українські авіакомпанії позбавили права на пільгове ввезення імпортних регіональних повітряних суден на умовах операційного лізингу без сплати мита.

Законопроект за основу і в цілому підтримали 246 парламентаріїв при необхідному мінімумі 226. У разі, якщо закон підпише президент, він вступить в силу на наступний день після його опублікування.

При цьому пункт, що стосується скасування пільг на ввезення регіональних повітряних суден, почне діяти з 1 січня 2018 року. Він торкнеться повітряні судна, порожня вага яких знаходиться в межах 10-30 тонн, а пасажиромісткість становить від 44 до 110 місць. У цю категорію потрапляють літаки МАУ - Embraer 190 , які авіакомпанія експлуатує в кількості п'яти одиниць.



У пояснювальній записці до законопроекту говориться, що в Україні випускаються аналоги даних літаків - Ан-140, Ан-148 і Ан-158, а з огляду на те, що заміна імпортних літаків на вітчизняні буде здійснюватися поступово, підприємства літакобудівної галузі здатні повністю забезпечити потреби українських авіакомпаній в відповідних літаках.

Крім цього, йдеться в пояснювальній записці, основні положення закону спрямовані на ліквідацію нерівних умов поставки літаків вітчизняного виробництва у порівнянні з імпортом літаків, оскільки останні не обкладаються 20% ПДВ на відміну від вітчизняних повітряних судів.

Пільги на імпорт повітряних суден, порожня вага яких знаходиться в межах 10-30 тонн, а пасажиромісткість становить від 44 до 110 місць, парламентарії перший раз спробували скасувати в 2012 році, проте тоді відповідний законопроект №5199-VI прийняли тільки за основу.

У листопаді прем'єр-міністр України Володимир Гройсман після відвідин виробничих потужностей ДП "Антонов" в Києві заявив, що Україна зможе продавати літаки, коли сама буде на них літати.

"У нас сьогодні пасажиропотік в країні зростає приблизно на 30%, але ми бачимо, що одиниці літаків в Україні зроблені у нас", - прокоментував ситуацію Гройсман.

За останні кілька років ДП ​​"Антонов" виготовило тільки 6 серійних пасажирських літаків: 2 Ан-148 для Північної Кореї і 6 Ан-158 для Куби. Обидві угоди профінансували лізингові компанії, пов'язані з Росією.

Два перших серійних Ан-148 спочатку літали в авіакомпаніях "АероСвіт" і МАУ. Зараз один борт використовується для потреб ДП "Антонов", другий переданий в авіакомпанію "Україна", яка займається перевезеннями чиновників.

Для перевезення пасажирів на регулярних рейсах в Україні використовується тільки один український літак - Ан-140, який літає в "Мотор Січ".

20 грудня Верховна Рада у другому читанні і в цілому підтримала законопроект №3457, який з 1 січня 2017 року по 1 січня 2025 року звільняє підприємства авіаційної галузі України від сплати ПДВ при ввезенні комплектуючих, а також від сплати податку на прибуток та земельного податку.

0 коментарі:

Дописати коментар